Saturday, February 14, 2009

Anwar Label Raja-Raja……."Tok Pekong"

Sumber: Blog Pemuda UMNO Malaysia
Buat pertama kali Anwar Ibrahim tidak ke depan dalam isu hak memerintah Perak. Sebelum ini tidak pernah dia tidak menjuarai setiap isu yang melibatkan keburukan kerajaan. Dan,tidak pernah Karpal Singh ambil alih tempat ini sejak Anwar jadi Ketua Pembangkang. 

Buat pertama kalinya juga Anwar cuba menampakkan dia bertindak rasional dalam menangani isu. Tiada kata-kata cabaran, tiada kata-kata ugutan, tiada maki hamun dan kata nista yang keluar dari mulutnya. 

Kalau tidak tu, pantang ada isu, pasti dialah yang paling lantang. Lagikan tiada isu pun dia boleh ‘create’ isu dan isu tersebut boleh jadi panas, ini pula isu paling panas, tiba-tiba dia jadi orang yang sangat berhati-hati apabila mengeluarkan kenyataan! 

Apa sudah jadi dengan Anwar ni. Dah dapat petunjuk hidayat tuhan ke? 

Dulu masa jadi pengetua Yayasan Anda Akademik dia kata gambar Agong yang lekat di dinding-dinding pejabat tu "Tok Pekong". Orang Melayu dok sembah, tak berani nak sanggah dan taat buta tuli. 

Semua bekas pelajar Yayasan Anda tahu ungkapan ‘Tok Pekong’ ni ditujukan kepada siapa. Punyalah anti dengan Raja-Raja…. 

Bila masuk UMNO barulah pura-pura tunjuk kesetiaan kepada Raja. Samalah anggapannya terhadap UMNO. Bila dah jadi pemimpin UMNO barulah pandai sebut soal perjuangan bangsa Melayu, sebut sejarah UMNO dan ambil kata-kata hikmah dari bekas-bekas pemimpin UMNO. 

TAPI, bila dah tercampak keluar, maka berhamburlah kembali kata-kata nista yang sepanjang masa memang bermain dibibirnya sebelum jadi ahli UMNO. 

Bro Anwar,…itu sebab keikhlasan tu penting dalam mengiringi setiap perbuatan kita. Jujur kepada diri dan perjuangan yang dibawa. Jangan terlalu banyak buat benda-benda yang tersirat dan beragenda sulit. 

Bila terlalu banyak sangat agenda sulit, yang tersurat lain, yang tersirat lain, akhirnya diri sendiri yang terkeliru. Sampaikan benda yang di depan dan benda yang di belakang pun tak dapat nak dibezakan. 

Tuhan tu MAHA MAHA MAHA segala-galanya. Dia tahu apa yang tersedik dalam hati, walau pun sebesar zarah… 

Dalam Islam ni mana ada agenda berlapis-lapis. Luar lain dalam lain. Islam tu telus. Agenda berlapis-lapis macam tu sebenarnya sunnah Yahudi dan Zionis, bukan sunnah nabi. Itu cara mereka. Bukan cara kita. 

Mereka dengan agama mereka, kita dengan agama kita. Kalau nak bawa agama dalam perjuangan, patutnya kaedah nabilah yang digunapakai. Bukan bawa agama tapi 'admire' kaedah yahudi pulak.Mana boleh macam tu... 

Sekarang tengok apa dah jadi...diri sendiri yang terbelit angkara tali-tali yang direntang sendiri... 

Jadi, cuba-cubalah belajar menundukkan hati kepada qada dan qadar….


No comments:

Post a Comment