Sunday, February 15, 2009

Raja-raja Melayu

Melayu perlu bersatu

Orang Melayu perlu berdiri teguh di belakang Raja-raja Melayu dalam berhadapan dengan ancaman ‘samseng politik’ ini. Kita tidak boleh bertolak-ansur dengan samseng politik yang angkuh dan mahu kita semua tahu bahawa orang tidak berani mengambil tindakan ke atasnya.

Reaksi Sultan Sharafuddin Idris Shah adalah isyarat jelas untuk memberitahu semua pihak yang membuat onar supaya berfikir dan memberhentikan terus segala penderhakaan.

Kita harap pemimpin pembangkang menjadikan teguran Sultan Selangor sebagai iktibar kerana mereka yang seringkali mengaku sebagai menghormati demokrasi tetapi mendidik pengikut menjadi masyarakat yang tidak mengikut undang-undang.- Mingguan Malaysia.

Raja-Raja Melayu,walaupun berketurunan Melayu, merupakan Raja Yang di-Pertuan kpd semua rakyat Malaysia.Bukan org Melayu sahaja.Perlembagaan juga menyatakan bahawa YDP Agong bertanggungjawab memelihara kedudukan agama Islam dan org2 Melayu serta hak-hak kaum2 lain.Maka, wajarlah semua warganegara tidak mengira kaum menanamkan taat setia dan mempertahankan Raja-Raja. Baginda-bagindalah lambang kedaulatan negara kita Malaysia.

No comments:

Post a Comment