Sunday, February 1, 2009

Salam Daripada Ketua Pemuda UMNO Pasir Puteh


PERUTUSAN YBHG KETUA UMNO BAHAGIAN P.PUTEH

alhamdulillah….Saya selaku Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh ingin melafazkan rasa syukur saya kepada Allah Taala dan ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua ahli UMNO kerana sudi memilih saya dan barisan kepimpinan UMNO bagi mentadbir dan menyelaras UMNO Bahagian Pasir Puteh kali ini. Pada pendapat saya,selaku Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh, kepimpinan UMNO sekarang, hanya perlu berkhidmat kepada ahli dan penyokong UMNO sahaja, baik dari segi kebajikan dan sebagainya dan bagi kebajikan rakyat keseluruhannya itu tertakluk kepada perkhidmatan wakil rakyat yang telah di pilih dalam pilihanraya umum Mac 2008 lalu …
segala pasarana dan kemudahan yang diperlukan oleh rakyat, seperti jalan-jalan kampong dan kegiatan ekonomi setempat adalah tanggungjawab wakil rakyat yang ada pada hari ini.Wakil rakyat yang dipilih oleh rakyat secara umumnya itu harus menjalankan tanggungjawab mereka dengan sebenarnya.Bagi UMNO ianya tidak menjadi tanggungjawab utama pada ketika ini. Ianya hanya akan berubah jika ada ahli UMNO yang dipilih sebagai wakil rakyat di bawah payung Barisan Nasional (BN) dalam pilihanraya akan datang nanti.Walau macam mana pun UMNO tidak akan membelakangkan kepentingan orang melayu secara total. Kita akan berusaha supaya rakyat memahami apa erti perjuangan UMNO yang sebenarDalam setiap perjuangan pasti ada halangan dan ancaman.
Selaku Ketua UMNO Bahagian, saya melihat ancaman itu datangnya dari berbagai pihak…..
yang pertamanya ancaman dalaman iaitu dari ahli UMNO sendiri yang tidak dapat menerima hakikat dan keputusan dalam proses demokrasi UMNO yang berlaku pada November tahun lepas. Saya memohon dan berharap agar mereka ini menerima dengan hati yang terbuka demi menjaga keutuhan UMNO.
Ancaman yang kedua ialah dari sesetengah pengawai-pengawai kerajaan persekutuan yang mempunyai kuasa dan menggunakan kuasa yang ada pada mereka dengan membuat perhitungan dan keputusan sehinggakan kerajaan yang ada pada hari ini, tidak lagi dihormati oleh golongan sasar dan rakyat. Mereka sepatutnya menyokong dan mendokong kerajaan BN seperti mana pengawai-pengawai kerajaan negeri yang menjadi jentera pada parti PAS. Saya berharap, pengawai-pengawai kerajaan persekutuan ini, dapat memberi kerjasama dan sokongan serta menjadi jentera pada kerajaan BN yang di dokong oleh parti UMNO. Ancaman ketiga ialah ancaman tetap kepada kami iaitu parti PAS,KEADILAN dan DAP (PAKATAN RAKYAT) yang mana hari ini tidak mempunyai paksi perjuangan yang kukuh….PAS dengan retorik islamnya….. KEADILAN dengan hak sama ratanya dan DAP dengan dasar yang tidak mahukan kepada sebuah negara Islam.Pada pendapat saya, sesebuah negara diibaratkan seperti sebuah keluarga yang mana keharmonian dan kebahagian keluarga itu bergantung kepada susun galur dan sikap saling menghormati di antara ahli-ahli di dalam keluarga itu sendiri. Hari ini orang Melayu menjadi bapa manakala bangsa Cina menjadi ibu dan bangsa India sebagai anak sulung sementara bangsa lain menjadi adik-adik kepada bangsa India.

Jika hari ini, ibu dan anak-anak tidak lagi menghormati bapa…. maka kehancuran institusi keluarga akan terjadi. Perkara ini juga akan berlaku kepada negara kita apabila bangsa bangsa dalam negara kita tidak ada sifat saling menyayangi dan menghormati antara satu sama lain.Ini terjadi apabila ada sesetengah parti menggunakan kesempatan membuka ruang dan menjanjikan kelebihan kepada kaum- kaum minoriti bagi menjayakan kehendak mereka dan akhirnya akan berlaku suasana yang tegang di antara kaum.Sebagai contohnya hak tanah di negeri Perak dan juga perlantikan ahli majlis perbandaran di Selangor yang memberi kelebihan kepada kaum lain yang mana akan mencabar kesabaran kaum Melayu. Wahai rakyat Malaysia, kita perlu ingat dan bersyukur kerana bangsa Melayu yang telah di beri tanggungjawab untuk menjaga bangsa-bangsa lain di negara ini dan telah berjaya melaksanakannya dengan begitu baik sekali, jangan sesekali kita memperjudikan nasib kita untuk merubah suasana negara kita. Melayu akan bangkit apabila tertekan tidak kira apapun fahaman dan akhir sekali susahlah kehidupan kita semua ketika itu, tidak ada guna lagi wang yang berjuta serta harta benda yang bertimbun apabila keamanan dan ketenteraman sudah tiada lagi.

Ketika ini rakyat Palestin telah dan sedang dihancurkan oleh zionis dalam proses penghapusan etnik di Semenanjung Gaza…saya menyeru kita semua agar menentang zionis yang dilindungi oleh Amerika untuk menentang mereka secara bijak iaitu dengan menggunakan akal dan fikiran yang difitrahkan oleh Allah Taala kepada kita. Maka dengan ini kita mesti menolak mana-mana kumpulan atau individu yang berada di negara kita yang menjadi tali barut kepada Amerika yang mungkin pada hari ini ada yang menjadi pemimpin mana-mana pertubuhan di negara kita. Maka kita perlu mempunyai deria yang tajam untuk mengenalpasti pemimpin-pemimpin tersebut dan kita harus menolaknya supaya negara kita tidak akan menjadi boneka orang-orang Yahudi dan Amerika nanti.Renung-renungkanlah…dan fikir fikirkanlah mana pemimpin yang dimaksudkan itu………………………………………………..

Akhir kalam…marilah kita BERSATU demi membawa PERUBAHAN kepada negeri kita (KELANTAN) yang kita sayangi ini. Kita perlu berubah…demi kita menjaga kesucian agama kita dan bangsa kita.Sekian.Wassalam


No comments:

Post a Comment