Sunday, March 29, 2009

Khairy Sedia Terima Teguran Demi Matlamat Pemuda

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin berkata beliau sedia menerima teguran semua peringkat kepimpinan UMNO agar matlamat pergerakan sayap di bawah kepimpinannya tidak tersasar dari landasan sebenar. 

Katanya lagi teguran itu perlu terutama bagi membolehkan semua ahli Pemuda dapat bersatu hati dan mempertunjangkan matlamat demi agama, bangsa dan negara. 

"Saya kerdil dan insaf untuk memimpin sayap. Banyak yang perlu dipelajari untuk menjayakan pergerakan Pemuda. 

"Pemuda harus diberi pedoman, kalau tak kena tegur-tegur saya, perbetulkan saya supaya saya tidak tersungkur dan Pemuda tidak tersasar," katanya dalam ucapan penggulungannya sebagai Ketua Pemuda UMNO ang baru di Dewan Merdeka di sini, hari ini. 

Pada masa yang sama beliau turut menyatakan pendekatan yang akan diambil bagi menarik sokongan golongan muda terhadap UMNO. 

"Kita akan mengadakan dialog, perbincangan agama dan sukan untuk menarik sokongan anak-anak muda. Anak-anak muda ini akan kita dampingi sebagai rakan untuk memberi penjelasan kepada mereka dan menyusun langkah-langkah untuk melembutkan hati mereka," ujarnya. 

Dalam ucapan penggulungannya juga beliau turut merayu kepada Datuk Mukhriz Mahathir dan Datuk Seri Mohd Khir Toyo supaya bersama membantunya merapatkan semula barisan pergerakan Pemuda. 

"Khidmat dan tunjuk ajar Mukhriz dan Mohd Khir amat diperlukannya. Walaupun mungkin selepas ini kedua-dua mereka akan meninggalkan barisan Pemuda, saya merayu mereka membantu saya menggembalikan kekuatan Pemuda", ujarnya.

No comments:

Post a Comment